torsdag 11 december 2008

Första bloggen

Jaha då var man här då, sittandes och bloggandes. Känns som alla har varit sjuka här snart Emil och sambon var ju det först och nu är det vi andra och hoppas de inte får det igen så det går runt...

Annars sitter jag och spelar lite Drakan - Order of the flame, ett gammalt spel från 1999. Kan man ju undrar varför man sitter och spelar gamla spel...Well det är spelglädjen man är ute efter och inte grafik för idag är ju det det som gäller. Kan rekommendera det, tar ett tag innan man klarar av detta.

Annars är jag mycket intresserad av Liverpool. Hållt på det gänget sen 1982 och det ser ljusare ut än på länge för dem. Oroväckande nog är att om M Utd skulle vinna sin hängmatch så är de bara tre poäng efter. Efter att ha dängt dem och Chelsea hade man hoppats på mer. Ingen tror väl att Utd kommer spela 3 st 0-0 matcher hemma mot "bottengäng" ? Men vi är ju kvalificerade för vidare spel i CL och vilade många mot PSV och flera unga fick chansen. Där i ligger nog största skillnaden att Utd har bredare trupp. Tråkigt nog börjar Torres likna en ny skadedrabbad Owen också. När han är frisk så är han den bäste anfallare/målskytt de haft sen Robbie öste in mål för ett gäng år sen. (Robbie var min idol, därav min email :) )

Mitt andra lag i England är Bristol City och de går det tyngre för. Efter en fantastisk första säsong i Championship förra året så ser det jobbigare ut i år. Saknar målskyttar.

Tja nu har jag svamlat nog, Färjestad förlorade hemma mot HV hemma, sköt 43 skott och gjorde 2 mål och det börjar se ut som vanligt.

Aja ska gå in till sambon strax, hörs!

2 kommentarer:

✫Fru Ölmis✫ sa...

förbaskat oxå att fbk förlorade! *suck*

MM väntar på dig bebie .

Mimmi sa...

färjestad måste rycka upp sig nu ...man skäms ju snart över dom .damm...damm..